Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio Križevce

Potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio je danas Križevce kako bi obišao nadvožnjak „Križevci“ koji je izgrađen u sklopu projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“. Kod ovog nadvožnjaka, koji se nalazi u Ulici Ljudevita Modeca, ministra je dočekao gradonačelnik Mario Rajn, župan Darko Koren, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i mnogi drugi.
Nakon obilaska nadvožnjaka, ministar Butković je istaknuo kako je on izgrađen u sklopu jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj: „Ovaj projekt je vrijedan 320 milijuna eura, od čega je 85 posto financiranje iz instrumenta za povezivanje Europe. Danas svjedočimo ovom projektu i radovima koje nam daju vjeru i snagu i ohrabrenje da se veliki europski projekti realiziraju u Hrvatskoj. Ovo je, nakon Pelješkog mosta i drugih sličnih, jedan od najvećih projekata.“ Osvrnuo se i na dovršetak projekta Dugo Selo – Križevci priznavši kako projekt kasni te da je Ministarstvo u fazi završavanja financijske perspektive do 2023. godine: „Nešto više od 70 posto je završeno, a ostatak će Republika Hrvatska i HŽ infrastruktura to završiti.“
Da će projekt rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka do državne granice završiti do 2025. godine, potvrdio je i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić: „Trenutno smo na 44 posto financijske realizacije i 54 posto fizičke realizacije projekta, plan je dovršiti sve do 2025. godine. HŽ Infrastruktura je imala puno projekata za vrijeme ove vlade, ali niti jedan nije bio ovako opsežan. Imamo 20-ak nadvožnjaka i podvožnjaka, puno objekata, jedan jako veliki projekt.“
Zadovoljstvo ovim projektom istaknuo je tom prilikom župan Darko Koren napomenuvši: „Izražavam zadovoljstvo što sam na čelu županije u kojoj se trenutno odvija najveći investicijski ciklus u povijesti ovih prostora, preko 3 milijarde kuna s PDV-om. Kada pridodamo projekte aglomeracije u gradovima, Piškornice, brze ceste, govorimo o više od 700 milijuna eura na prostoru ovako male županije. Ovaj projekt može biti ogledni primjer mnogima.“
Koliko će ovaj projekt utjecati na grad Križevce govorio je gradonačelnik Mario Rajn posebno pohvalivši suradnju s HŽ Infrastrukturom: „Ako netko može biti zadovoljan, to je grad Križevci. Ovaj projekt mijenja vizuru grada u infrastrukturnom smislu, mijenja i u sigurnosnom jer će građani sigurnije i kvalitetnije putovati. Također, mijenja i u društvenom jer je kompanija, koja je glavni izvođač, zapošljava naše sugrađane i lokalno stanovništvo. Isto tako moram istaknuti odličnu suradnju s HŽ infrastrukturom. Projekti u željeznici imaju svoju dinamiku i svoje trajanje koje ne možemo ubrzati zato zahvaljujem svim sugrađanima i onima koji prolaze kroz grad na strpljenju jer za vrijeme izvođenja radova svjedoci smo da se neki prometni tokovi malo sporije odvijaju.“

img-9359
Podsjećamo da će se po završetku projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“ omogućiti postizanje brzine vlakova do 160 km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici s obzirom na to da se na tom dijelu radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu, uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Izgradnjom novih perona, nadstrešnica, pothodnika te parkirališta za automobile i bicikle projekt će doprinijeti omogućavanju lakšeg pristupa osobama smanjene pokretljivosti. Ukupna duljina pružne dionice Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom smanjit će se sa 43,2 km na 42,6 km.
U sklopu projekta predviđeno je izvođenje radova i to:
• rekonstrukcija dvaju kolodvora: Lepavina i Koprivnica
• izgradnja novoga kolodvora Novo Drnje
• rekonstrukcija četiriju stajališta: Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac
• izgradnja novog stajališta Peteranec i prenamjena postojećega kolodvora Mučna Reka u stajalište
• izgradnja sedam mostova, jedne galerije i triju vijadukata, od čega je jedan prijelaz za divlje životinje
• izgradnja osam cestovnih nadvožnjaka, triju cestovnih podvožnjaka i devet pothodnika
• izgradnja svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge
• radovi na izgradnji i rekonstrukciji kontaktne mreže te ostalim elektroenergetskim postrojenjima kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta u stajalištima i kolodvorima
• radovi na ugradnji novih elemenata i uređaja na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom podsustavu.

Na vrh