Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Na panelu „Intermodalni logistički centar – zelena logistika za gospodarski razvoj Križevaca“ predstavljena važnost i prednost izgradnje terminala za intermodalni prijevoz

U organizaciji Grada Križevaca i Saveza za željeznicu danas je u kino dvorani održan panel „Intermodalni logistički centar – zelena logistika za gospodarski razvoj Križevaca“.
Cilj ovog panela bio je predstaviti planove Grada Križevaca o izgradnji intermodalnog logističkog centra, mogućnostima njegove realizacije te koristi koje bi takav projekt donio gospodarstvu i prijevoznicima.
Predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina tom je prilikom naglasio kako se gradnja ovog intermodalnog terminala uklapa u viziju i misiju Saveza za željeznicu. Riječ je o nevladinoj neprofitnoj udruzi koja radi razne projekte s ciljem promocije željeznice. „Ovdje smo da istaknemo važnost ovog projekta. Već se u pandemiji pokazalo koliko je važno imati dobre lance opskrbe i zemlje i regije koje nisu imale razvijene intermodalne centre i opskrbne lance više su bile oštećene u tim uvjetima. Jako se vidi nedostatak intermodalnih terminala na kopnu, a zbog bolje i kvalitetnije logistike može se ostvariti bolja konkurentnost poduzeća koja funkcioniraju u tom prostoru. Također, Europski zeleni plan kaže da bi do 2050. godine 75% tereta u kopnu morali voziti željeznicom. Moramo imati intermodalne centre da bi mogli robu s velikih vlakova pretovarivati na prijevoz cestom do krajnjih lokalnih destinacija. To je izuzetno važno,” zaključio je Ante Klečina.

img-8596
Sam sažetak ideje gradnje terminala za intermodalni prijevoz u Križevcima predstavio je gradonačelnik Mario Rajn istaknuvši kako je sama ideja krenula iz Gradske uprave, Upravnog odjela za EU fondove i gospodarstvo. Dodao je kako će se u sklopu izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge dekomisionirati dio željezničke pruge u dužinu od 2,2 kilometara, a koji se proteže uz Poslovnu zonu Gornji Čret. Nadodao je kako je riječ o vrijednom resursu, pogotovo kada se uzme u obzir da je odmah po izlasku s brze ceste u Križevcima, a neposredno prije nadvožnjaka, predviđen ulaz u Poslovnu zonu Gornji Čret. Upravo na tom prostoru gradio bi se intermodalni terminal, a riječ je o 65 hektara državnog zemljišta. Upravo na tom prostoru bi teret s cestovnog prelazio na željeznički prijevoz. Napomenuo je kako su prvi koraci u provedbi ovog projekta već poduzeti pa je tako Grad uspješno povukao sredstva Europske unije za potrebu izrade idejnog rješenja i studije izvedivosti. „Jako nam je to bitan projekt, drago nam je da je prepoznat od strane ministarstava i svih drugih partnera, županije i sigurni smo da je riječ o projektu koji može bitno transformirati lokalnu zajednicu, lokalno gospodarstvo, učiniti grad zaista zelenim i kao destinaciju dodatno razvijati prvenstveno u poslovno-logističkom smislu,“ istaknuo je gradonačelnik Rajn.

img-8601
Ovaj projekt uvršten je kao jedan od strateških projekata u Razvojnom sporazumu sjevernih županija pa je tom prilikom župan Darko Koren istaknuo punu podršku ovom projektu: „Na dobrom smo tragu da ovaj prostor pripremimo za budućnost. Ovaj projekt je sigurno nešto što će u budućnosti biti usudim se reći, prednost pred svim onim prostorima koji takav jedan koncept neće imati. Grad Križevci je potaknuo i inicirao ovaj projekt i napravio već određene korake. Mi ćemo se sigurno na to nadograditi u svim onim formama u kojima je to zapravo moguće i u kojima se to od nas očekuje.“
O utjecaju intermodalnog terminala na gospodarski razvoj i privlačenje robnih tokova govorio je docent na Zavodu za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu Tomislav Rožić. Objasnio je koji su preduvjeti nužni za uspostavu intermodalnog terminala te zaključio kako bi Križevci mogli imati terminal koji, ne samo da bi bio vezan uz pomorsku luku Rijeka i tako proširio njeno gravitacijsko područje, nego bi ustvari proširio gravitacijsko područje cijele Republike Hrvatske. Naglasio je kako bi Križevci tako jačali konkurentnost, privlačili dodatne robne tokove koji trenutno nisu na području Hrvatske i međunarodne investicije te smanjili transportne troškove.
Grad Križevci bi uz grad Zagreb postao iznimno važno logističko središte RH, povećalo bi se zapošljavanje i razvijenost regije, povećali bi se proračunski prihodi i dohodak stanovnika, kao i dostupnost izvoznih strategija regionalnim i lokalnim gospodarstvenicima,“ pojasnio je Rožić.
Uslijedila je panel diskusija u kojoj su sudjelovali gradonačelnik Mario Rajn, član Uprave – direktor Rail Cargo Carriera Hrvatska Milan Brkić, glavni direktor lanca opskrbe tvrtke Podravka d.d. Manuel Brković, predsjednik Nadzornog odbora tvrtke KTC d.d. Ivica Katavić i docent na Zavodu za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu Tomislav Rožić.
Sudionici su govorili o važnosti intermodalnih terminala, kako sa strane lokalnog gospodarstva tako i sa strane prijevoznika te su naglasili svoju punu podršku gradnji terminala za intermodalni prijevoz u Križevcima. Zaključak je bio kako ovaj projekt ima sve preduvjete da bude uspješan i kako je važan za daljnji razvoj Križevaca, ali i cijele Republike Hrvatske.
Uz gospodarstvenike, poduzetnike i prijevoznike, panelu su prisustvovali predsjednik Gradskog vijeća Grada Križevaca Igor Frbežar, gradonačelnik Grada Ludbrega Dubravko Bilić, zamjenik gradonačelnika Danijel Šaško, direktorica Križevačkog poduzetničkog centra d.o.o. Jelena Velić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, komunalne djelatnosti i poljoprivredu Koprivničko-križevačke županije Marijan Štimac, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, financije, EU fondove i javnu nabavu Ivan Biškup i pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, gradnju ,prostorno uređenje i zaštitu okoliša Krešimir Brunović sa suradnicima.
Panel je održan uz sponzorstvo ALTPRO-a iz Zagreba, AP Consaltinga iz Ludbrega, Rail Cargo Carriera Hrvatska i Televizije Križevci.

Na vrh