Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Gradonačelnik obišao radove najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu u Hrvatskoj

Gradonačelnik Mario Rajn danas je obišao radove na trenutno najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu u Hrvatskoj – rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica. Zajedno sa županom Darkom Korenom, zamjenikom župana Ratimirom Ljubićem i pročelnikom Marijanom Štimcem u pratnji predstavnika izvođača radova i voditelja projekta iz turske tvrtke Cengiz Insaat Sonayi ve Ticaret A.S. Mehmetom Yilmazom te voditeljem projekta iz HŽ Infrastrukture Ivom Jurićem i ostalih suradnika upoznao se s napretkom radova.
Ukupna duljina trase na kojoj se provode radovi je 42,6 kilometara, a trenutno je napravljeno 20,5 posto radova od planiranog dok je završetak radova predviđen za rujan 2024. godine.
Planirane aktivnosti na projektu su povećati brzinu prometovanja na 160km/h, povećati prometnu sigurnosti, prometni kapacitet i omogućiti prometovanje vlakova duljine 750 metara i maksimalne težine 25 t/0, te putničkih vlakova duljine 400 metara. Kroz projekt će se izgraditi šest stajališta, sedam mostova, tri vijadukta, galerija, osam nadvožnjaka i tri podvožnjaka.
Što se tiče križevačkog područja, radovi na nadvožnjaku Lemeš Križevački napreduju te se njegovo puštanje u promet očekuje već u rujnu ove godine. U Majurcu se pak produljuje postojeće stajalište i gradi pothodnik radi sigurnijeg prijelaza putnika. U Kloštru Vojakovačkom radi se cesta i parkiralište, a gradit će se također pothodnik kao i vijadukt. Najveći vijadukt je svakako u naselju Carevdar dugačak 633 metara te su u sklopu njega napravljeni radovi na donjem ustroju i sada se pomoću sustava pomičnih skela radi gornji ustroj. Sljedeći je vijadukt Komari dugačak 370 metara koji se nalazi odmah poslije naselja Carevdara, a u sklopu kojeg su napravljeni nosivi stupovi.
Riječ je o projektu vrijednom 350 milijuna eura, čiji se prihvatljivi troškovi sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe, a koji je uvršten na listu strateških projekata Republike Hrvatske. Projektom HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom koridora RH2 od Luke Rijeka preko Zagreba do državne granice s  Mađarskom, odnosno s modernizacijom hrvatskoga dijela Mediteranskoga koridora, a samim time i jedinstvene Transeuropske prometne mreže (Trans-European Transport Network – TEN-T).
S time u vezi, gradonačelnik je ujedno napomenuo da će Grad Križevci iskoristiti trenutak gradnje drugog kolosijeka željezničke pruge te dekomisionirani dio željezničke pruge u dužini od 2,2 kilometara koji se proteže uz Poslovnu zonu Gornji Čret iskoristiti za izgradnju terminala za intermodalni prijevoz.
Na kraju obilaska, gradonačelnik i župan istaknuli su zadovoljstvo viđenim i napretkom radova te zamolili građane za strpljenje zbog otežanog svakodnevnog prometovanja radi izvođenja ovih radova.

Na vrh